Monday, January 11, 2010

1, 2 si 3

Ca e soare, ca e ploaie, nor sau ceata, intotdeauna gasesc un motiv sa-mi dau niste sfaturi. Sfaturile ar trebui sa fie un lucru foarte rar pe lumea asta si doar cei cu diploma speciala in sfatuit sa aiba dreptul sa le dea. De obicei nu ma bag in dat sfaturi, dar cand e vorba de mine, nu scap nicio ocazie sa-mi dau nu unul, nu doua, ci mii de sfaturi. Uneori imi vine sa ma dau singura afara din camera cand iar ma aud cum incep sa-mi zic cum sa fac, cum sa dreg, cum sa simt. Am ajuns la concluzia ca Iren este de fapt alcatuita din Iren 1 ( din ce mi-am dat seama, un fel de copilul interior, faptura colorata si zambareata, care face tampenii dar e bine ca le face ca altfel ar avea o viata scrobita si plictisitoare) si Iren 2, o combinatie intre o closca, un profesor cu redingota si un prim-ministru. Bineinteles sfaturile vin din partea lui Iren 2, nu pierde niciodata ocazia sa se dea desteapta. Si poate si este, dar doar intr-un mod teoretic.
De cate ori Iren 1 sufera o mare dezamagire in dragoste, vine Iren 2 cu o mare batista frumos spalata si calcata si-i spune oribilele cuvinte, pe care nu vrea nimeni sa le auda din partea nimanui, mai ales din partea propriei persoane: "ti-am spus eu ca asa o sa fie, uite ca am avut dreptate, daca te mai prind ca iesi cu purcelul ala te inchid in casa si arunc cheia pe geam! n-ai pic de responsabilitate!"
De cate ori Iren 1 nu duce la bun sfarsit ceva, vine Iren 2, se uita superior pe deasupra unor ochelari invizibili si-i tine o predica atat de lunga si plina de mustrari, incat Iren 1 simte dorinta nestavilita sa plece si sa se mute intr-un alt trup.
De cate ori lucrurile se repeta si nu se repeta intr-un mod bun, scandalul reincepe "esti numai tu de vina, nu ti-am zis sa nu mai faci aia etc etc."
Iren 1 si Iren 2 suna foarte robotic, ca doua variabile dintr-o schema inginereasca cu circuite, foarte simpla de fapt. Uneori simt nevoia sa apara inca un Iren. Poate cand o sa fac 30 de ani o sa primesc cadou din partea mea un Iren 3 nou-nout si stralucitor.

No comments: